Załoga 1 samochodu (niezależnie od ilości pasażerów):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 1000 zł,
dodatkowo: 1000 zł na 30 dni przed rozpoczęciem wyprawy
oraz 500 EUR płatne prowadzącemu wyprawę na miejscu spotkania.
Przejazd rosyjskimi arktycznymi gigantami kosztuje dodatkowo ok 120 EUR od osoby (dwa dni jazdy + nocleg w bazie na granicy kontynentów).
lub
Osoba bez samochodu (jadąca jako pasażer w samochodzie prowadzącego wyprawę):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 1000 zł,
dodatkowo: 1000 zł na 60 dni przed rozpoczęciem wyprawy
oraz 650 EUR płatne prowadzącemu wyprawę – na miejscu spotkania.
lub
Załoga w wynajętym od nas samochodzie terenowym (niezależnie od ilości pasażerów (max 5)):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 2000 zł,
dodatkowo: 1000 zł na 60 dni przed rozpoczęciem wyprawy
oraz 1650 EUR płatne prowadzącemu wyprawę na miejscu. (możemy wystawić fakturę VAT na wynajem – dla firm)
Wymagania dotyczące samochodu:
Sprawny samochód terenowy z reduktorem, opony AT lub MT, zdrowe mocowania holu przód/tył, CB radio. Zalecana wyciągarka i ogrzewanie postojowe lub arktyczne śpiwory 🙂
Koniecznie sprawdźcie czy Wasza „zielona karta” ma naniesiony symbol RUS – nie wszystkie mają!
Długość trasy:
Planowana trasa ma ok.7500 km (poza Polską)
Paliwo:
Paliwo w Rosji kosztuje maksymalnie 45 rubli, co przy cenie (stan na marzec 2019) w okolicach 0,06 PLN za 1 RUB daje nam cenę 2,50 PLN!
Waluty:
Najlepiej zabrać ze sobą euro lub dolary. Bez problemu można je zamienić na ruble w kantorze w Moskwie. Warto zabrać chociaż trochę rubli z Polski – np 5000.
Wizy:
Opłata za wizę biznesową do Federacji Rosyjskiej to koszt 480 zł + 25 euro od każdego członka załogi. Piszcie do nas w sprawie pomocy z formalnościami wizowymi. Całość załatwiamy korespondencyjnie!
Szczepienia:
Nie są wymagane żadne dodatkowe szczepienia.
Noclegi:
Wszystkie noclegi są planowane w pensjonatach, gostynicach, hotelach. Nie rezerwujemy ich wcześniej, ponieważ nie można do końca przewidzieć, w jakim tempie uda nam się przemieszczać.
Wyposażenie:
Porządne opony, lina kinetyczna, zapasowy filtr powietrza, paski, zapasowe węże gumowe (na mrozie ujawniają się wszystkie wady elementów gumowych).
Gwarantujemy:
- sprawdzoną trasę,
- opiekę organizatora (nawet 24h jeśli będzie taka potrzeba)
- pomoc w usuwaniu ew. awarii lub holowanie do najbliższego warsztatu
Opłata nie obejmuje:
- kosztów paliwa (poza gośćmi zajmującymi miejsce w naszym samochodzie)
- wyżywienia,
- noclegów
Koszty dodatkowe:
Noclegi w hotelach/ gostynicach/ motelach – średnio ok 120 zł/osoba.
Jedzenie jest tanie przy tym kursie rubla
Pogoda – w co się ubrać:
Przygotujcie się dobrze do pogody. Bielizna termoaktywna, porządne, wysokie zimowe buty, wiatroodporne kurtki, czapki, rękawice i okulary przeciwsłoneczne (bez tego oślepniecie od wszechobecnej bieli) to obowiązkowe wyposażenie. Miewaliśmy tam już -30 stopni. W dzień zwykle jest sporo cieplej. Porządnie ubrani, nie zmarzliśmy tam nigdy.