Masz pytania dotyczące wyjazdu? Zastanawiasz się czy ta oferta jest dla Ciebie? Skontaktuj się z nami przez formularz lub zostaw numer telefonu, oddzwonimy do Ciebie!
Lubisz prawdziwy off-road? Karelia jest dobrym miejscem do takich praktyk. Dotrzemy do Murmańska i nad Morze Białe i Barentsa, a potem na Nordkapp! Zapraszamy na przygodę życia – jedź z nami do Arktyki i zobacz to czego na żywo prawie nikt w Polsce nie widział.
Wyprawa do Murmańska- przez Półwysep Kolski, przepiękną i dziką krainę zwaną Karelią w której jest więcej jezior niż lądu, wybrzeża Morza Białego i Morza Barentsa, tajgę i tundrę. Pojedziemy terenami, którymi jeżdżą tylko off-roadowcy i myśliwi, będziemy nocować na dziko nad brzegami jezior i mórz, przekroczymy krąg polarny. Dotrzemy do Arktyki – do Murmańska. Zapraszamy Was na off-roadową przygodę w najdzikszych terenach Europy. Zrobimy to w okresie, kiedy nie będzie wcale łatwo – będzie mokro i ciężko, ale przecież o to chodzi!
Karelia – Karelia położona jest w północnej Europie, między Morzem Białym a Finlandią, na północnym zachodzie europejskiej części Rosji, na wschodzie obszaru określanego niekiedy jako Międzymorze Fińsko-Karelskie. Na zachodzie Karelia posiada 723 km. granicę z Finlandią. Wewnątrz Federacji Rosyjskiej kraj graniczy na południu z obwodem leningradzkim i obwodem wołogodzkim, na północy z obwodem murmańskim, zaś na wschodzie z obwodem archangielskim.
Część granic Karelii stanowią zbiorniki wodne: na wschodzie kraju znajduje się Morze Białe (linia brzegowa w Karelii ma 630 km długości), na południu – Jezioro Ładoga i Jezioro Onega. Rozciągłość kraju z północy na południe wynosi 660 km, a ze wschodu na zachód – 424 km. Historycznie Karelia obejmowała nieco większe terytorium, poza powierzchnią obecnej republiki składały się na nie także pewne obszary wchodzące obecnie w skład Finlandii i Rosji właściwej, a południowy skrawek kraju, zwany Przesmykiem Karelskim sięgał Morza Bałtyckiego. Przez ziemie Karelii przepływa około 27 tysięcy rzek i strumieni. Zdecydowana większość wód wpada do Morza Białego.
Murmańsk – nasz symboliczny cel – to miasto założone w 1916 r. jako Romanow na Murmanie (ros. Романов-на-Мурмане). Nazwa ta została nadana na cześć dynastii Romanowów, „Murman” to starorosyjska nazwa ziem położonych nad Morzem Barentsa W 1917 r. po rewolucji lutowej, nazwę miasta zmieniono na Murmańsk. W latach 1918-1920 miasto znalazło się we władaniu aliantów zachodnich, którzy tamtędy przybyli „Białym” z pomocą. W tym okresie w rejonie miasta walczyły z bolszewikami polskie oddziały tzw. Murmańczyków, ewakuowane w połowie 1919.
W ramach umowy podpisanej z III Rzeszą w roku 1940 Murmańsk stał się bazą dla niemieckich ubotów w ich drodze na Morze Norweskie lub Pacyfik. Rosjanie udostępnili swój port Niemcom w o wiele większym zakresie niż to robili potem wobec aliantów zachodnich. Kriegsmarine mogła być pewna, że znajdzie tu schronienie i przyjazne doki. Wiele lodołamaczy sowieckich pomagało się przebić niemieckim okrętom w ich drodze na Pacyfik. Po 22 czerwca 1941, Murmańsk był miejscem, do którego docierały alianckie konwoje z pomocą. Podczas zimnej wojny Murmańsk był bazą sowieckich atomowych okrętów podwodnych, nosicieli ładunków jądrowych. Dziś jest portem macierzystym Rosyjskiej Floty Północnej.
Wyrobienie wiz do Federacji Rosyjskiej trwa ok 2-3 tygodni. Prosimy nie czekać ze zgłoszeniem do ostatniej chwili.
Program
Ramowy plan:
Dzień 1
Spotykamy się w Suwałkach. Tam nocleg na kempingu.
Dzień 2
Jedziemy do granicy z Rosją. Nocleg po jej przekroczeniu – na dziko.
Dzień 3
Jedziemy w stronę Sankt Petersburga, nocujemy w lesie nad jeziorem.
Dzień 4
Zwiedzamy Sankt Petersburg. Zobaczymy Pałac Zimowy, Newski Prospekt i krążownik Aurora. Popłyniemy kanałami miasta. Potem nocujemy nad jeziorem w lesie.
Dzień 5
Trasa wzdłuż Ładogi. Po drodze zobaczymy cerkiew na wyspie Васильево. Chętni będą mogli przepłynąć się po Ładodze.
Dzień 6
Dotrzemy do Miedwieżjegorska „Медвежьегорскa” – trasa głównie off-roadowa. Nocleg w lesie nad jeziorem.
Dzień 7
Dojazd do zatoki Kandałaksza „Кандалакшский залив”. Nocleg na plaży nad Morzem Białym. Dzisiaj miniemy Krąg Polarny!
Dzień 8
Po wizycie w uroczym miasteczku Umba wjedziemy na ciężką off-roadową drogę przez interior. Będziemy mijac opuszczone wsie ale w większości całkowicie dziką i piękną przyrodę.
Dzień 9, 10
Wjazd do bazy w Chibinach – pojedziemy bardzo trudną drogą przez tajgę i góry, brnąć w śniegu i wodzie. Dzień przerwy (opcjonalnie).
Dzień 11
Dojeżdżamy do Murmańska. Zwiedzamy miasto, robimy zdjęcia pod pomnikiem Aloszy. Nocleg w mieście. Rano skorzystamy z basenu.
Dzień 12
Wjazd do Norwegii – Przejazd do wybrzeża Morza Barentsa – nocleg na kempingu.
Dzień 13
Dojazd na Nordkapp – nocleg na przylądku.
Dzień 13
Dojazd do granicy z Finlandią, nocleg na dziko w górach.
Dzień 14
Dojazd do Rovaniemi. Nocleg na kempingu.
Dzień 15
Dojazd do Helsinek. Prom do Estonii wieczorem lub kolejnego dnia rano.
Dzień 16
Zakończenie wyprawy.
Warunki
Opłaty za udział w wyprawie (różne opcje):
Załoga 1 samochodu (niezależnie od ilości pasażerów):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 1000 zł, dodatkowo: 500zł na 30 dni przed rozpoczęciem wyprawy oraz 550 EUR płatne prowadzącemu wyprawę na miejscu spotkania.
lub
Osoba bez samochodu (jadąca jako pasażer w samochodzie prowadzącego wyprawę):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 1000 zł, dodatkowo: 1000 zł na 60 dni przed rozpoczęciem wyprawy oraz 700 EUR płatne prowadzącemu wyprawę – na miejscu spotkania.
Gwarantujemy:
sprawdzoną trasę,
opiekę organizatora (nawet 24h jeśli będzie taka potrzeba)
pomoc w usuwaniu ew. awarii lub holowanie do najbliższego warsztatu
Opłata nie obejmuje:
kosztów paliwa (poza gośćmi zajmującymi miejsce w naszym samochodzie)
wyżywienia,
noclegów
Koszty dodatkowe:
Rejs po kanałach Sankt Petersburga – ok. 600 rubli Jedzenie jest tanie przy tym kursie rubla Wejście na Nordkapp – 200 NOK
Wymagania dotyczące samochodu:
Sprawny samochód terenowy z reduktorem, opony zalecane: MT (na AT też można próbować – będzie trudniej), snorkel, zdrowe mocowania holu przód/tył, CB radio. Zalecana wyciągarka i ogrzewanie postojowe lub arktyczne śpiwory.
Koniecznie sprawdźcie czy Wasza „zielona karta” ma naniesiony symbol RUS – nie wszystkie mają!
Długość trasy:
Planowana trasa ma ok. 5500 km (poza Polską)
Paliwo:
Paliwo w Rosji kosztuje maksymalnie 42 ruble, co przy cenie (stan na wrzesień 2018) w okolicach 0,06 PLN za 1 RUB daje nam cenę 2,52 PLN!
Waluty:
Najlepiej zabrać ze sobą euro lub dolary. Bez problemu można je zamienić na ruble w kantorze w Sankt Petersburgu. Warto zabrać chociaż trochę rubli z Polski – np 5000.
Wizy:
Opłata za wizę do Federacji Rosyjskiej to koszt 390 zł + 25 euro od każdego członka załogi. Piszcie do nas w sprawie pomocy z formalnościami wizowymi. Całość załatwiamy korespondencyjnie!
Do wyrobienia wizy potrzebne jest też ubezpieczenie KL na Federację Rosyjską – 33 zł. Na czas pobytu w Rosji nie róbcie sobie innych polis.
Szczepienia:
Nie są wymagane żadne dodatkowe szczepienia.
Noclegi:
Wszystkie noclegi są planowane na dziko! Kempingi dopiero w Norwegii i Finlandii. Codziennie możliwość kąpieli w jeziorach.
Wyposażenie:
Porządne opony, lina kinetyczna, sprzęt biwakowy.
Pogoda – w co się ubrać:
Czerwiec w Arktyce to początek wiosny. To dobrze, bo nie zjedzą nas komary. Nie będzie mocno zimno, ale temperatury w okolicach 10-15 C to norma. Dzień jest cały czas, więc temperatura nie spada. Często pada – wodoodporne rzeczy jak najbardziej potrzebne. Może przydać się plandeka do zrobienia dachu obozowego.
Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Murmańsk i Nordkapp 4x4 2021 pochodzą od biura Bezdroża 4x4, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: Rosja. Wycieczka obejmuje wyżywienie typu własne. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Moto 4x4, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.